Daytona Bike Week satsar stort på tjejer

Daytona Bike Week satsar stort på tjejer

av -

Daytona Bike Week, den årliga biker-träffen som i år beräknas ha mer än 500,000 mc-entusiaster på besök i Daytona Beach mellan den 6 och 15 mars, har många kvinnliga besökare. I år satsar arrangörerna ännu mer på att locka tjejer till träffen. Marknadsdirektören Shawn Abbatessa säger att de redan föregående år märkte stor skillnad när de började en större satsning med att locka tjejer till Bike Week. Nu höjer de steget ett snäpp.

”We refreshed our ads, integrating visuals of female riders and images from our new Original American Beach campaign, and we doubled our marketing spend on sites like WomenRidersNow.com (WRN), all based on the results from last year’s campaign.” – Shawn Abbatessa

Shawn säger även att kvinnor är den starkaste och mest inflytelserika konsumentgruppen när det gäller mc-träffar.

För åttonde året i rad arrangeras MDA Harley-Davidson Women’s Ride, en kortege genom Daytona för tjejer under Bike Week. Detta event samlar in pengar till forskning för att förbättra kunskaperna inom sjukdomen muskeldystrofi.

LIKNANDE ARTIKLAR

INGA KOMMENTARER

Lämna ett svar